האם משקיע ישראלי יכול לקבל משכנתא בארה”ב?

שוק הנדל”ן בארה”ב מושך אליו הרבה מאוד משקיעים בינלאומיים, הרואים בו חממה מוגנת, בה הם יכולים לייצר מגוון השקעות מניבות באמצעות נכסים שונים. בשמונה השנים האחרונות סך ההשקעות של משקיעים בינלאומיים בבתים למגורים הגיעה לכ – 80 מיליארד דולר. בין המשקיעים ניתן למצוא גם לא מעט ישראלים, שממשיכים ליהנות מהכנסה קבועה מהנכסים שרכשו. הסיבה בגללה ישראלים משקיעים בארה”ב היא התשואה הגבוהה שהם מקבלים. אם בארץ התשואה הממוצעת פר נכס היא 3%, הרי שבארה”ב התשואה מגיעה ל – 6% ואפילו יותר.

שוק המשכנתאות בארה”ב מתבסס על איגוח, כלומר על שימוש בנכסים כבטחונות. הבנקים למעשה מוכרים את ההלוואות לסוכנויות Fannie Mae ו Freddie Mac המגובות ע”י הממשלה וזו אחת הסיבות לכך שחוקי הרגולציה, אוסרים על מתן הלוואות למשקיעים זרים. בנוסף לזאת, באופן כללי, בנקים נמנעים מלתת הלוואות למשקיעים זרים, היות שאין להם היסטוריית דירוג אשראי במדינה. הדבר תקף גם למלווים בארה”ב, שאין להם דרך לאשר דירוג אשראי למשקיעים זרים. עובדות אלו משאירות משקיעים זרים רבים, ללא יכולת למנף את ההשקעה שלהם באמצעות הלוואות ומשכנתאות. דבר זה נכון גם למשקיעים ישראלים, הניצבים בפני מעט מאוד אפשרויות לקבלת משכנתא בארה”ב. האופציות שכן קיימות כיום הן:

  • בנקים בינלאומיים כדוגמת HSBC או Citi – הבנקים האלה מציעים משכנתאות למשקיעים זרים, אך מורכבות ההליך, העלויות והתנאים הכרוכים בכך, הופכים את העסקה ללא מושכת וללא כדאית.
  • הלוואות לא בנקאיות בארה”ב – מה שמאפיין מלווים אלו הם הליכים מורכבים, הלוואות קצרות טווח ותעריפים יקרים מאוד, דבר ההופך את העסקה ללא כדאית. מאז התפרצות הקורונה רבים מהם כבר לא מספקים הלוואות למשקיעים זרים.
  • בנקים ישראלים – לבנקים ישראלים יש אמנם גישה לדירוג האשראי של המשקיע הישראלי, אך אין להם יכולת לחתום על רכוש שנמצא בארה”ב ולכן, הם לא יכולים לתת משכנתאות לנכסים מחוץ לגבולות המדינה. ישנה אפשרות לתת ערבות אחרת, אך דבר זה הופך את התהליך למורכב יותר ויקר יותר.
  • מלווים כדוגמת USA Mortgages – אנו זיהינו את הצורך בשוק למתן הלוואות עבור משקיעים זרים בארה”ב ומספקים כיום משכנתאות המתבססות הן על בסיס דירוג האשראי הזמין במדינת המוצא של המשקיע והן על בסיס ערכו של הנכס בארה”ב.

משקיעים בינלאומיים בעלי דירוג אשראי טוב במדינות שלהם, מרגישים מתוסכלים מהעובדה שהם אינם יכולים למנף את ההשקעות שלהם בארה”ב, באמצעות לקיחת משכנתא. אנחנו ב – USA Mortgages זיהינו את הצורך הקיים בשוק הנדל”ן עבור משקיעים אלו וכיום, משקיעים שיש בבעלותם נכס בארה”ב יכולים להגיש בקשה אונליין למימון מחדש על בסיס הנכס הקיים ולקבל אישור מראש להלוואה מ -USA Mortgages.

השקעות בנדל”ן למגורים מעבר לים צפויות לשמור על רמת האטרקטיביות הגבוהה שלהן. זאת כיוון שמשקיעים רבים מחפשים יציבות וצמיחה בסביבת הריבית הנמוכה הקיימת כיום, בעקבות השפעת משבר הקורונה על שוק הנדל”ן. כך, באמצעות לקיחת משכנתאות ומינוף חכם ונכון של נכסים קיימים, משקיעים בינלאומיים יוכלו להגדיל את ההכנסות שלהם.

 

SHARE:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pocket
Share on reddit
Share on telegram
Share on email
Share on print